Popularne ciężarówki EURO 5 zakazane?
Eko wariactwo szaleństwo idzie w zaparte…a chodzi tu ciężarówki EURO 5
Bowiem, co prawda do zakazu jeszcze bardzo daleka i trudna droga – i upłynie wiele czasu zanim w ogóle będzie do zrealizowania, to plany zaostrzeń środowiskowych już w toku.
Na razie mowa tylko o naszym zachodnim sąsiedzie.
Faktycznie mowa tu o Niemcach.
To właśnie ich pomysł i ich projekt zmian.
Co dokładnie zakłada projekt??
Na chwilę obecną projekt przyjmuje kształt przysłowiowej marchewki – kij z przecieków jest w projekcie…
Dokładniej aktualny kształt aktu prawnego to propozycja dla posiadaczy ciężarówek – samochodów ciężarowych, która polegać ma na ich wymianie.
Coś podobnego do dopłat do aut elektrycznych.
Czyli posiadacz ciężarówki w wersji EURO 5 (lub poprzedników) za zezłomowanie tego pojazdu otrzyma dofinansowanie na zakup nowej ciężarówki z silnikiem EURO 6 lub napędem alternatywnym.
Być może chodzi o wspominane przez nas w AKTUALNOŚCI ciężarówki z napędem wodorowym, gazowym czy elektrycznym…?
Tylko koszt takich samochodów ciężarowych, jest znacznie wyższy niż tych z silnikiem diesla.
Jednakże rodzi się pytanie czy ten przysłowiowy kij – nie zostanie nagle wprowadzony i obejmie również wersje EURO 6.
Tymczasem dopłaty jak to dopłaty – za zezłomowanie EURO 5, otrzymamy 15 tysięcy euro, za poprzedników Euro 4 i Euro 3 – po 10 tysięcy euro.
Jak sami widzicie szału nie ma…aczkolwiek to zawsze coś.
Natomiast cena przykładowo za nowego MAN TGX EURO 6 to ceny od około 70 tyś euro netto !
Popularne ciężarówki EURO 5 zakazane? – co dalej?
Jak pisaliśmy powyżej to na razie forma marchewki i zachęty – jednak w grę wchodzi tylko i wyłącznie złomowanie.
Wszakże sprzedaż pojazdu nie wchodzi w grę. To samo tyczy się eksportu za granicę.
Pytanie jak daleko zajdą zmiany, jak daleko będą zachęty a kiedy zacznie się nakaz.
Co prawda myślimy że w naszym kraju nam to nie grozi – aczkolwiek jak UE wpadnie na genialny pomysł aby z tego zrobić nakaz może być ciekawie.
Bądź co bądź Niemieckie media komentują to w jednakowym tonie – jako bardzo dobry i proekologiczny ruch.
Czasem takie działania mają tylko pseudo ekologiczną nakładkę a tak naprawdę prowadzi to do wspierania konkretnych koncernów.
Bo w sumie dlaczego by nie zacząć od ograniczania emisji na fabrykach w dwóch największych krajach takich jak USA i CHINY.
Ciężarówki są szkodliwe, fabryki nie. I dochodzi do paradoksu gdzie szkodliwość kończyć się będzie na granicach Niemiec.
Owszem bądźmy pro ekologiczni, dbajmy o środowisko – ale róbmy to mądrze, z głową i faktycznie dla środowiska – a nie dla podejrzanych lobby.
Odchodząc od tematu ciężarówki EURO 5 – pomówmy o naszym kraju.
Bez wątpienia tu świetna wiadomość.
Gdyż możliwe że dojdzie do zmian w kodeksie drogowym.
A dokładniej dotyczy to zachowania na drodze – tzw. Szeryfów i Januszy wszystkim wam znanych.
Propozycja we wniesionej do Sejmu RP petycji, ma na uwadze nawet utratę prawa jazdy za umyślne zajechanie drogi.
Również kary mają dotyczyć zatrzymywania pojazdu i opuszczeniem go celem znieważenia drugiego uczestnika drogi.
Może skończą się durne zachowania na drodze i popularne „wyhamowywanie” innych uczestników – bo komuś się coś nie spodobało – tym samym tworząc potężne zagrożenie w ruchu drogowym.
To by było na tyle ! Pozdrawiamy i zapraszamy na nasze kanały oraz do kontaktu z nami