Pierwszy podwójny wtrysk AdBlue i wzrost sprzedaży naczep – nowinki z 2021 roku
Faktycznie Nowy Rok już w trakcie – a razem z nim pojawiają się nowinki ze świata ciężarówek w tym coś o AdBlue i pojazdach typu przyczepa i naczepa.
Ciekawych informacji jest mnóstwo ale myślimy że warto się zatrzymać przy dwóch z nich.
A jest to pierwszy podwójny wtrysk w nowych SCANIACH V8 oraz o dziwo przy wszechobecnej koronce spektakularny wyż w sprzedaży naczep ciężarowych.
Nowinki z 2021 roku – SCANIA z podwójnym wtryskiem AdBlue
Zacznijmy więc od SCANI z 770 konnym silnikiem V8 i jej nowinki z 2021 roku, która dotyczy systemu AdBlue.
Jak już wspomniano SCANIA wzmocniła silnik.
I jak wiadomo w nowych ciężarówkach nie jest to takie proste chociażby ze względów zachowania norm ekologicznych EURO.
Nowa jednostka SCANIA V8 – to jednostka która jako jedyna uzyskała moc 770 koni.
I to właśnie tutaj aby utrzymać coraz to bardziej zmieniające się normy ekologiczne.
Zaproponowano podwójny wtrysk AdBlue, faktycznie odpowiadającym za podwójne dozowanie płynu.
Takie rozwiązanie w SCANIA pozwoliło na uzyskanie wystarczającego efektu oczyszczania spalin by zachować normy EURO.
Ostatecznie ekologia to nie wszystko – nowy system SCR ma także pozwolić na uzyskanie dodatkowych korzyści. Takich jak na przykład oszczędność w postaci zmniejszenia zużycia paliwa.
Oszczędność ma wynikać z faktu możliwości wolniejszego rozgrzewania się jednostki silnikowej dzięki zmianie nastaw pracy, dzięki temu zmniejszając zużycie paliwa o kilka %.
Zarówno takie rozwiązanie silnikowe – to znaczy jej moc i układ, jak i zastosowanie innowacyjnego systemu dozowania AdBlue rodzi wiele pytań.
A odpowiedzi na nie poznamy już wkrótce – ponieważ pierwsze sztuki tych ciężarówek wyjeżdżają już na drogi.
Nowinki z 2021 roku – zaskakujący wzrost sprzedaży naczep ciężarowych
Jak donoszą różne portale branżowe (w zakresie samochodów ciężarowych i transportu towarów) tempo wzrostu sprzedaży takich naczep osiągnęło poziom od 50% do (wg. Niektórych) nawet do 60%.
Co ważne wysoki wzrost sprzedaży odnotowano głównie w sprzedaży przyczep ciężkich i o masie przekraczającej 3,5 tony.
Po analizie wyników (w liczbach) jasno można zauważyć wzrost względem roku ubiegłego.
Faktycznie przyczyn może być kilka – lecz w naszej opinii, czas wielkiego strachu o koronkę, powoli przemija….a na życie bez zmian, dalej trzeba zarabiać.
Wobec czego inwestycje w tego typu pojazdy, które zostały wstrzymane w 2020 roku poprzez pandemię, zostały uruchomione w roku obecnym.
Wtedy sytuacja była bardzo niepewna i zmienna, aktualnie ludzie już dostosowują się do życia w takich warunkach i prowadzenia w nich swoich firm.
Opinii na temat wzrostu sprzedaży jest wiele, i wiele można wnioskować.
Jednakże najważniejsze że rynek nie czeka z założonymi rękoma i podejmuje działania inwestycyjne i rozwojowe.
Osobnik się zaaklimatyzował, pierwszy strach minął – żyć trzeba dalej…więc trzeba działać.
Wracając jednak do przyczep i naczep…
Na podium plasują się standardowo wszystkim nam znane firmy.
Tu zaskoczenia nie ma.
- Miejsce SCHMITZ CARGOBULL
- KRONE
- WIELTON
Dalej były KOEGEL i SCHWARZMUELLER. Także i oni odnotowali wzrost sprzedaży i to bagatela rzędu około 150%!
Nas najbardziej cieszy fakt że mimo trudu i przeciwności losu jakoś sobie radzicie…mimo tego że nikomu nie jest łatwo.
I oby ta motywacja do działania i zapał walki o swoje was nie opuszczał – a wszyscy razem jakoś przejdziemy przez ten trudny i problematyczny czas.
A w wolnej chwili standardowo zapraszamy was na nasze kanały!