Adblue

Pierwszy podwójny wtrysk AdBlue i wzrost sprzedaży naczep – nowinki z 2021 roku

Faktycznie Nowy Rok już w trakcie – a razem z nim pojawiają się nowinki ze świata ciężarówek w tym coś o AdBlue i pojazdach typu przyczepa i naczepa.

Ciekawych informacji jest mnóstwo ale myślimy że warto się zatrzymać przy dwóch z nich.

A jest to pierwszy podwójny wtrysk w nowych SCANIACH V8 oraz o dziwo przy wszechobecnej koronce spektakularny wyż w sprzedaży naczep ciężarowych.

Nowinki z 2021 roku – SCANIA z podwójnym wtryskiem AdBlue

Zacznijmy więc od  SCANI z 770 konnym silnikiem V8 i jej nowinki z 2021 roku, która dotyczy systemu AdBlue.

Jak już wspomniano SCANIA wzmocniła silnik.

I jak wiadomo w nowych ciężarówkach nie jest to takie proste chociażby ze względów zachowania norm ekologicznych EURO.

Nowa jednostka SCANIA V8 – to jednostka która jako jedyna uzyskała moc 770 koni.

I to właśnie tutaj aby utrzymać coraz to bardziej zmieniające się normy ekologiczne.

Zaproponowano podwójny wtrysk AdBlue, faktycznie odpowiadającym za podwójne dozowanie płynu.

Takie rozwiązanie w SCANIA pozwoliło na uzyskanie wystarczającego efektu oczyszczania spalin by zachować normy EURO.

Ostatecznie ekologia to nie wszystko – nowy system SCR ma także pozwolić na uzyskanie dodatkowych korzyści. Takich jak na przykład oszczędność w postaci zmniejszenia zużycia paliwa.

Oszczędność ma wynikać z faktu możliwości wolniejszego rozgrzewania się jednostki silnikowej dzięki zmianie nastaw pracy, dzięki temu zmniejszając zużycie paliwa o kilka %.

Zarówno takie rozwiązanie silnikowe – to znaczy jej moc i układ, jak i zastosowanie innowacyjnego systemu dozowania AdBlue rodzi wiele pytań.

A odpowiedzi na nie poznamy już wkrótce – ponieważ pierwsze sztuki tych ciężarówek wyjeżdżają już na drogi.

 

Nowinki z 2021 roku – zaskakujący wzrost sprzedaży naczep ciężarowych

Jak donoszą różne portale branżowe (w zakresie samochodów ciężarowych i transportu towarów) tempo wzrostu sprzedaży takich naczep osiągnęło poziom od 50% do (wg. Niektórych) nawet do 60%.

Co ważne wysoki wzrost sprzedaży odnotowano głównie w sprzedaży przyczep ciężkich i o masie przekraczającej 3,5 tony.

Po analizie wyników (w liczbach) jasno można zauważyć wzrost względem roku ubiegłego.
Faktycznie przyczyn może być kilka – lecz w naszej opinii, czas wielkiego strachu o koronkę, powoli przemija….a na życie bez zmian, dalej trzeba zarabiać.

Wobec czego inwestycje w tego typu pojazdy, które zostały wstrzymane w 2020 roku poprzez pandemię, zostały uruchomione w roku obecnym.

Wtedy sytuacja była bardzo niepewna i zmienna, aktualnie ludzie już dostosowują się do życia w takich warunkach i prowadzenia w nich swoich firm.

Opinii na temat wzrostu sprzedaży jest wiele, i wiele można wnioskować.

Jednakże najważniejsze że rynek nie czeka z założonymi rękoma i podejmuje działania inwestycyjne i rozwojowe.

Osobnik się zaaklimatyzował, pierwszy strach minął – żyć trzeba dalej…więc trzeba działać.

Wracając jednak do przyczep i naczep…

Na podium plasują się standardowo wszystkim nam znane firmy.

Tu zaskoczenia nie ma.

  1. Miejsce SCHMITZ CARGOBULL
  2. KRONE
  3. WIELTON

Dalej były KOEGEL i SCHWARZMUELLER. Także i oni odnotowali wzrost sprzedaży i to bagatela rzędu około 150%!

Nas najbardziej cieszy fakt że mimo trudu i przeciwności losu jakoś sobie radzicie…mimo tego że nikomu nie jest łatwo.

I oby ta motywacja do działania i zapał walki o swoje was nie opuszczał – a wszyscy razem jakoś przejdziemy przez ten trudny i problematyczny czas.

 

A w wolnej chwili standardowo zapraszamy was na nasze kanały!

KONTAKT

FACEBOOK
GOOGLE
INSTAGRAM

 

Udostępnij

Zobacz także:

transport a ceny paliw
Aktualności

Cena paliwa a transport

Cena paliwa a transport Cena paliwa a transport Jak każdy z nas już zaobserwował ceny paliw w Polsce zaczynają przekraczać kolejne granice. Odbija się to

Etoll
Aktualności

E-TOLL już od jutra!

E-TOLL już od jutra! Odwołania systemu e-TOLL już nie będzie. Chociaż wnioskowali o to przewoźnicy – to jak podają media, takiego ruchu ze strony rządu

Masz pytanie? Napisz