nowy e-TOLL

Żegnaj ViaTOLL, witaj e-TOLL.

To że system ViaToll ulega zmianie, i całkowicie zniknie z naszego rynku – a pojawia się e-TOLL, to pewnie większość z was już wie.

Bez wątpienia w ramach przypomnienia Bodnar-Truck przypomni kilka najważniejszych aspektów tej oto zmiany.

Ściślej mówiąc – ViaToll zastąpi e-Toll.

I faktem jest że do końca września 2021 zniknie wszystkim znany system opłat za przejazdy na wybranych odcinkach dróg.

Zastąpi go natomiast nowy system e-Toll, który stopniowo jest już wdrażany.

Żegnaj ViaTOLL, witaj e-TOLL – Czym jest e-TOLL?

System e-TOLL ma wykorzystywać pozycję GPS pojazdu i na tej podstawie zliczać opłaty (ba! Kolejny element pełnej kontroli). Dane GPS z pojazdu będą przekazywane z pojazdu prosto do Systemu Poboru Opłaty Elektronicznej KAS.

Kierowca, który będzie chciał (a już niedługo będzie musiał) skorzystać z nowego systemu e-TOLL będzie zobligowany do rejestracji w systemie oraz kupić urządzenie do „śledzenia” pojazdu i jego trasy.

Aktualnie w systemach zarejestrowanych jest ponad 22 tysiące kont i 34 tysiące pojazdów. Ściśle mówiąc liczba użytkowników rośnie.

Jak dotąd system dotyczy pojazdów o masie całkowitej powyżej 3,5 tony oraz autobusów poruszających się po sieci płatnych odcinków – bez względu na ich DMC, ale o liczbie miejsc powyżej 9 sztuk.

W podsumowaniu i tak dla ścisłości na terenie naszego kraju – takich płatnych odcinków mamy 3660 km…
Ogólnie rzecz biorąc jest gdzie płacić, tym bardziej że są to szlaki tranzytowe i komunikacyjne pomiędzy największymi aglomeracjami.

 

Producent i pomysłodawca przedstawia zalety systemu. A jakie?

– bieżący wgląd w wydatki i zarządzanie swoim kontem

– kompleksowa obsługa online, bez konieczności wizyty w MOK

– wszystkie dane, dokumenty i usługi w jednym miejscu

 

Żegnaj ViaTOLL, witaj e-TOLL. Jak skorzystać z systemu e-TOLL?

  1. Rejestracja na IKK (internetowe konto klienta) – poprzez strony online etoll.gov.pl lub e-Urząd Skarbowy, osobiście w MOK lub za pośrednictwem wybranych operatorów kart flotowych.
  2. Wybór sposobu przekazywania danych geolokalizacyjnych – aplikacja e-TOLL na urządzenia mobilne, urządzenie pokładowe OBU, zewnętrzny system lokalizacyjny
  3. Wskazanie sposobu płatności za przejazd – konto rozliczeniowe w trybie przedpłaty (doładowanie salda) oraz konto rozliczeniowe w trybie płatności okresowej

 

A o wadach w sumie nie wspomnieli 😉  ostatecznie miejmy nadzieję, że wszystko odbywać się będzie w zgodzie z założeniami i bez większych problemów dla użytkowników.

Bo jak wiadomo postęp cyfryzacji w systemach Państwowych – założenia ma dobre, a wykonanie jak zwykle.

Tym bardziej że od 1 lipca 2020 poborcą tych opłat jest już Krajowa Administracja Skarbowa 😉

Jeśli ktoś z was korzysta już z systemu, to też dajcie znać jak się to sprawdza przy waszych pojazdach lub flotach.

 

Bądź co bądź na zakończenie, standardowo zapraszamy was na nasze kanały społecznościowe – gdzie na co dzień będziecie w stanie zobaczyć jak przebiega nasz dzień pracy, ale i także poczytać o onych usługach jakie dla was przygotowujemy.

FACEBOOK

GOOGLE

INSTAGRAM

PINTEREST

KONTAKT

Udostępnij

Zobacz także:

transport a ceny paliw
Aktualności

Cena paliwa a transport

Cena paliwa a transport Cena paliwa a transport Jak każdy z nas już zaobserwował ceny paliw w Polsce zaczynają przekraczać kolejne granice. Odbija się to

Etoll
Aktualności

E-TOLL już od jutra!

E-TOLL już od jutra! Odwołania systemu e-TOLL już nie będzie. Chociaż wnioskowali o to przewoźnicy – to jak podają media, takiego ruchu ze strony rządu

Masz pytanie? Napisz